Przyrządzając posiłki we własnym domu, należy zadbać o to, aby były one odpowiednio zróżnicowane. Dzięki temu można bowiem dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość składników odżywczych. W jaki sposób jednak zmienić stare nawyki? Co może pomóc w rozszerzeniu jadłospisu?

Poszukaj ciekawych przepisów

Jednym z pomysłów na rozpoczęcie lepszego żywienia może być poszukanie interesujących przepisów. Mając bowiem do dyspozycji inspiracje, z większą chęcią i radością przestawisz się na nowy wymiar gotowania. Warto zapisać sobie znalezione pomysły na dysku komputera albo nawet wydrukować. Zaplanuj też, że przynajmniej raz w tygodniu ugotujesz coś całkiem nowego; może ze składników, których dotąd wcale nie używałeś? Najlepszy sposób na takie zmiany to odkrycie na nowo pasji w gotowaniu.

 

Skorzystaj z nowych akcesoriów

Impulsem do zmian może być również zakup nowych akcesoriów kuchennych. Rozejrzyj się za garnkiem do gotowania na parze, jeśli jeszcze go nie masz. Kup wałek do ciasta, który umożliwi Ci na przykład zrobienie pierogów. Przyda się także naczynie żaroodporne okrągłe na tartę albo danie rybne. Pamiętaj, że regularne spożywanie ryb jest bardzo dobre dla zdrowia, a warzywa zrobione na parze dostarczają większej ilości witamin niż te gotowane w wodzie.

Poczytaj książki o zdrowym żywieniu

Doskonałą pomocą we wzbogaceniu diety mogą być również poradniki. Poczytaj o tym, jakich składników potrzebuje Twój organizm i w jakich produktach się one znajdują. Dzięki temu łatwiej będzie Ci skompletować odpowiednie posiłki.